Powered By Blogger

Friday, December 31, 2010

Islam will enter every house in America

Islam will enter every house in America

Obama Must Convert To Islam, Or Else.....

Rachel finds Islam, from Christianity to Islam

A Muslim lady's Journey from islam to Christ.

women watch this and u would love to be a muslim trust me

Three 3 french sisters convert to islam

Three 3 french sisters convert to islam

some converted australian muslims in australia part 1.

Crying when saying the Shahada

Why British convert to islam ?

Jewish Girl Converts to Islam

2 year old Muslim Girl answers Questions on Islam

women watch this and u would love to be a muslim trust me

تحریک آزادی نسواں محض ایک ڈھونگ


عورت کا وجود کائنات کے رنگ وبو میں ایک حسین اضافہ ہے، انسانی زندگی کا کون سا موڑ ہے جہاں عورت کی حصہ داری نہ ہو، حیات انسانی کا کون سا دور ہے جس کی تعمیر وترقی میں عورت نے اپنی ساجھے داری درج نہ کرائی ہو، کون سا علم وفن ہے جس میں عورت نے قابل قدر کارنامہ انجام نہ دیا ہو، کون سا شعبہ حیات ہے جس میں عورت کا نمایاں کردار نہ ہو، کون سا معاشرہ ہے جس کو بام عروج تک پہنچانے میں عورت نے ہاتھ نہ بٹایا ہو اور کون سا ملک ہے جس کی سماجی واجتماعی، اقتصادی ومعاشی، علمی وسائنسی، دینی واخلاقی ترقی وفروغ میں صنف نازک نے اپنی شراکت کی دھوم نہ مچائی ہو، یہاں تک کہ وہ شعبہ جو مردوں کے ساتھ خاص سمجھا جاتا ہے، اس میں بھی عورتوں نے قابل قدر مہارت وصلاحیت پیدا کرکے اپنی تابناک تاریخ درج کرائی ہے، کون سا تاریخ کا طالب علم ہے جو میدان جہاد کی خنساء، دلی کی تاجدار رضیہ سلطان اور عدل جہانگیری کی کردار نورجہاں سے ناواقف ہے۔
اسلام کے زیر سایہ حجاب کی پابندی کرکے صنف نازک نے ہر وہ کارنامہ انجام دیا جو صرف اسی کا حصہ تھا، اسلام عورت کو میدان جہاد میں تلوار چلانے سے منع کیا ہے، نہ مسجد میں جانے سے، غزوہ احد میں ام عمارہ رضی اللہ عنہا کے ابن قمئہ پر تلوار سے وار کا کون انکار کرسکتا ہے جس نے نبی کریم صلی اللہ علیہ وسلم کے شہید کرنے کی خبر اڑادی تھی اور مسجد نبوی میں انصار ومہاجر عورتوں کی حاضری ناقابل تردید حقیقت ہے۔ خنساء رضی اللہ عنہا اور جہاں گیر کی بہن زیب النساء کی شاعری کی داد نہ دینے والا آپ بے بہرہ ہے۔ اندلس کی مشہور محدثہ ام سعد علم حدیث میں باکمال تھیں، قرطبہ کی لبانہ علم حساب وہندسہ کی بڑی ماہر تھیں، الجبرا اور مساحت و پیمائش کے نہایت پیچیدہ مسائل وہ چٹکیوں میں حل کردیتی تھیں۔ اسلام عورت کو تعلیم حاصل کرنے سے منع کرتا ہے نہ تجارت ودکان داری کرنے سے، مسجد نبوی میں ہر جمعرات کو نبی کریم صلی اللہ علیہ وسلم تعلیم وتربیت کے لئے عورتوں کا خصوصی حلقہ درس قائم کرتے تھے اور بنی قینقاع کے بازار میں صحابیہ عورت کا دکان داری کے لئے جانا اور ان کے ساتھ یہودیوں کی شر انگیزی اور ان کی پکار پر یہودی کا قتل تاریخ کا مشہور واقعہ ہے۔ اسلام صنف نازک کو زراعت سے روکتا ہے نہ جانور پالنے سے، اسماء بنت ابو بکر رضی اللہ عنہما کا اپنے شوہر زبیر بن العوام کے گھوڑے کے لئے گھاس کاٹنے کے لئے جانا اور صحابیات کا اپنے شوہروں کے باغ میں آبپاشی و سینچائی کرنا مشہور واقعات ہیں۔ ہنگامی ، ایمرجنسی اور انتہائی ناگزیر حالت میں عورت کسی بھی معاملہ کی قیادت کرسکتی ہے، ام المومنین عائشہ رضی اللہ عنہا کی جنگ جمل میں فوج کی قیادت تاریخ اسلام کا ایک اہم روشن باب ہے، نبی کریم صلی اللہ علیہ وسلم اور ام المومنین عائشہ رضی اللہ عنہا کے دوڑ کے مقابلہ کا واقعہ تو جہاں آشکارا ہے۔سردار دو جہاں محمد کریم صلی اللہ علیہ وسلم کے صلح حدیبیہ کے موقع پر ام المومنین ام سلمہ رضی اللہ عنہا کی رائے کو قبول کرکے اس پر عمل کرنا، عورتوں کی عزت وتکریم کا زریں باب ہے، غرض کہ کون سے شعبہ ہائے حیات ہیں کہ اسلام نے عورت کو ان کے اپنے دائرے میں رہ کر کارہائے نمایاں انجام دینے کی اجازت نہیں دی ہے۔
جہاں تک عورتوں کے حقوق کا تعلق ہے تو اسلام نے عورتوں کو بحیثیت لڑکی یہ حق عطا کیا ہے کہ باپ اس کی پرورش وپرداخت کرے اور جس باپ نے تین لڑکیوں کی پرورش وپرداخت اور تعلیم وتربیت کی اس کو جنت کا مژدہ سنایا گیا ہے (ابوداود: 4481) ، جس بھائی نے اپنی دو بہنوں کی پرورش وپرداخت کی وہ بھی جنت کا مستحق ہے (حوالہ مذکور)، باپ یا بھائی یا کوئی بھی قریبی رشتہ دار ولی بالغ لڑکی کی مرضی کے بغیر دوسری جگہ اس کی شادی نہیں کرسکتا، (بخاری: 4741) ، وہ بھی اپنی پسند کا حق مہر لے کر، (النساء: 4)، بحیثیت بیوی اسلام نے عورت کو گھر کی ملکہ اور اس کے شوہر کو کائنات کا بہترین انسان اس وقت قرار دیا ہے جب وہ بیوی کے ساتھ بہتر شوہر ثابت ہو (ترمذی: 3830، ابن ماجہ: 1967) ، بحیثیت ماں عورتوں کے قدموں تلے جنت ہونے کی بشارت دی گئی ہے (نسائی: 3053) ، اور بحیثیت ایک عام عورت ہونے کے عورتیں مردوں کی مثل ہیں (ابوداود: 204) ، عورت اور مرد میں چند مخصوص مسائل کو چھوڑ کر کوئی فرق وامتیاز نہیں، وہ بھی عورتوں کی عفت وعصمت کے مفادات اور جسمانی ساخت کے پیش نظر ہیں، مثلا حجاب ، سفر میں محرم کی معیت کی شرط وغیرہ ، تاکہ عورت کسی درندہ صفت انسان کے جنسی ہوس کی بھینٹ نہ چڑھ جائے۔ اور وہ بھی اسلام کے عورت پر رحم وشفقت کی علامت کے طور پرہے، (مسند احمد: 12300) ، اسلام نے عورت کو ماں ، باپ، شوہر، بیٹے اور بھائی کی جائیداد میں وراثت کا حق دار بنایا ہے، کائنات کے پورے تاریخی ادوار میں اسلام ہی نے سب سے پہلے عورتوں کے حقوق کی آواز بلند کی ہےاور ان کو ان کا حق دیا ہے۔ یہ ہے وہ عزت و تکریم اورمقام ومرتبہ جو اسلام نے عورت کو دی جس کی مثال نہ کسی اور مذہب میں اور نہ ہی کسی قانون میں مل سکتی ہے ۔عورتوں کی ذلت ورسوائی، بے وقعتی وناقدری اور زبوں حالی وکسمپرسی کی حالت زمانہ جاہلیت میں اور آج کے نام نہاد روشن اور ماڈرن جاہلیت میں دیکھنا ہو تو ذیل کا بیان نہایت غور سے پڑھئے ان شاء اللہ پوری تسلی ہوجائے گی:
زمانہ جاہلیت میں عورت پوری دنیا میں عموما اور عرب معاشرہ میں خصوصا نہایت سخت آزمائشی دور سے گزر رہی تھی، عرب سوسائٹی میں لڑکیوں کو زندہ در گور کردیا جاتا تھا، اگر لڑکی زندہ در گور کئے جانے سے کسی طرح بچ جاتی تو اسے نہایت ذلت آمیز زندگی گزارنی پڑتی تھی، حالت عدت وفات میں بیوہ عورت کو ایک سال کے لئے الگ کمرے میں بند کردیا جاتا، اسے غسل کرنے کی بھی اجازت نہیں تھی اور جب وہ اس قید سے ایک سال کے بعد باہر آتی تو اس کی شرمگاہ ایسی بدبودار اور زہر آلود ہوجاتی کہ اگر اس کی غلاظت کو مینگنی یا پتھر سے پونچھ کر کسی بکری پر مل دیا جاتا تو اس کی زہرناکی سے بکری مرجاتی تھی، اس کو اپنے قریبی لوگوں کے ترکہ سے کوئی حصہ نہیں ملتا تھا، خواہ وہ کتنی ہی غربت ومفلسی کی زندگی نہ گزار رہی ہو، اس سے بھی دو قدم آگے وہ خود اپنے متوفی شوہر کے مال میراث کی طرح اس کے وارثین میں تقسیم کردی جاتی تھی، عورت کو ایذا دینے کی غرض سے شوہر دسیوں مرتبہ طلاق دیتا اور رجوع کرلیا کرتا تھا، طلاق کی کوئی حد بندی نہ تھی ، نیز جتنی مرضی ہوتی دسیوں عورتوں کو بلا تحدید اپنی زوجیت میں رکھتا تھا اور جانوروں کی طرح استعمال کرتا تھا۔ جاہلیت میں عورت کی جانوروں اور تجارتی سامانوں کی طرح بلکہ اس سے بھی بدتر بازاروں میں خریدوفروخت ہوتی تھی۔
بر صغیر ہند میں عورتوں کی اس سے بھی زیادہ بری حالت تھی، عورت کو اقرباء کے میراث میں کوئی حق نہ تھا اور نہ آج جدید دور میں ہے، قدیم ہندوستانی قوانین تو یہاں تک کہتے ہیں کہ وبائیں اور موت، جہنم اور آگ اورسانپوں کا زہر عورت سے بدرجہا بہتر ہے،اسے شوہر کی درازی عمر کے لئے ہر سال 36 گھنٹوں کا برت (روزہ) رکھنا پڑتا ہے، شوہر کے مرجانے پر اسے اس کی چتا میں ستی (جل جانا) ہوجانا پڑتا تھا، سن 1829ء میں ہندو سماج کے عظیم مصلح راجہ رام موہن رائے کی کوششوں سے قانونا یہ رسم ممنوع قرار دیئے جانے کے بعد آج بھی گاہے بگاہے اس رسم کے احیاء کی بات روپ کنور کی شکل میں عملا دکھائی دیتی ہے، اب جو عورت شوہر کی چتا پر ستی نہیں ہوتی ، اسے ہندو معاشرہ میں آج بھی ڈائن اور چڑیل سمجھاجاتا ہے اور دوسری شادی کرنا تو بہت دور کی بات ہے کبھی اپنے دل میں اس کا خیال بھی نہیں لاسکتی اور بسا آرزو کہ خاک شد کے مصداق بقیہ زندگی ذلت وکسمپرسی کے ساتھ اپنے سینے میں تمناؤں کو دفن کئے موت کی نیند سوجاتی ہے۔
عصر حاضر میں اپنے آپ کو سب سے زیادہ مہذب اور ترقی یافتہ کہلانے والا مذہب عیسائیت کے عقیدہ کے مطابق عورت تمام گناہوں کا سر چشمہ اور ساری برائیوں اور فسق وفجور کی جڑ ہے، عورت ایسی ناپاک جنس ہے کہ اس سے اجتناب ضروری ہے، عورت خواہ ماں یا بہن جیسی پاکیزہ رشتہ دار کیوں نہ ہو تمام نیک اعمال کو تباہ وبرباد کردیتی ہے، بلکہ رومن ( اٹلی ) کے جدت پسندوںنے تو یہ قانون پاس کیا ہے کہ عورت مرد کے تابع رہتے ہوۓ اس کی غلام ہے اوراس کےمطلقا کوئی‏ حقوق نہیں۔
اٹلی ہی میں ایک بڑے اجتماع میں عورت کے متعلق بحث وتمحیص کے بعد یہ پاس کیا گیاکہ یہ ایک ایسا حادثہ ہے جسے کچھ بھی اہمیت حاصل نہیں ، اور عورت اخروی زندگی کی وارثنہیں بنےگی اور یہ کہ عورت پلید اور نجس ہے ۔
یہودیت میں یہودی عورت کا کیا حال تھا اس کا بھی ہم جائزہ لیتے ہیں ، یہودیوں کی مقدس کتاب"عہد قدیم"میں لاکھ تحریف وتبدیل کے باوجود آج بھیمندرجہ ذیل بات موجود ہے :
"میں اور میرا دل حکمت وعقل کے علم اوراسے حاصل اورتلاش کرنے کے لیے گھوما پھرا تاکہ میں شرکو جو کہ جہالت ہے اورحماقت کوجو کہ جنوں ہے، معلوم کرسکوں ، تومیں نے موت کوپایاعورت جو کہ کھڑکی اوراس کادل تسمہ اوراس کے ہاتھ بیڑیاں ہیں ۔ سفر الجامعۃ الاصحاح ( 7 : 25 - 26 ) ۔
یہ تومعلوم ہی ہے کہ عہد قدیم پریہودی اورعیسائی دونوں کا ایمان ہے اور وہ اسےمقدس سمجھتے ہیں ۔
زمانہ قدیم میں عورت کا یہ حال تھا اورموجودہ و ماضی قریب کےدورمیں عورت کو کیا کچھ حاصل تھا اس کی وضاحت مندرجہ ذیل واقعات کرتے ہیں :
ڈنمارک کا ایک مصنف (wieth kordsten) عورت کے بارے میں کیتھولک چرچ کےنقطہنظر کی وضاحت کرتے ہوۓ کہتا ہے :
"دوروسطی میں یورپی عورت کا بہت ہی کم خیال رکھا جاتا تھا اس لئے کہ کیتھولکچرچ کےمذہب میں عورت دوسرے درجہ کی مخلوق شمارہوتی ہے"۔
سن 586 عیسوی کو فرانس میں عورت کے بارے میں ایک کانفرنس منعقد کی گئی جسمیں اس بات پرغوروخوضکیا گیا کہ آیا عورت انسان شمار ہوتی ہے یا نہیں ؟
مذکورہ کانفرنس میں بحث وتمحیص کے بعد یہ قرار پایا کہ عورت انسان تو ہے لیکن وہ مردکی خدمت کے لئے پیدا کی گئ ہے ۔
فرانسیسی قانون کی شق نمبر (217217 ) میں مندرجہ ذیل بات کہی گئ ہے :
"شادی شدہ عورت ( اگرچہ اس کی شادی اس بنیاد پرہوئی ہو کہ اس کی اوراس کے خاوندکی ملکیت علیحدہ ہی رہے گی) کا کسی کوکچھ ہبہ کرنا جائز نہیں ہے اورنہ اس کے لئے اپنیملکیت کومنتقل کرنا روا ہے اورنہ ہی اسے کسی کے پاس رہن رکھنا درست ، اورنہ ہی وہ عوض یا بغیرعوضاپنے خاوند کی معاہدے میں شرکت کے بغیر یا پھر شوہر کی لکھی ہوئیموافقت کےبغیر مالک بن سکتی ہے"۔
انگلینڈ میں ہنری ہشتم نے انگریز عورت پرکتاب مقدس پڑھنا حرام قرار دیا تھا ، حتیکہ ( 1850 1850) عیسویتک عورتوں کوشہری ہی شمار نہیں کیا گیا ، اوران کے لئے( 1882)عیسویتک کو‏ئی کسی قسم کے حقوق شخصی نہیں تھے ۔ سلسلۃ مقارنۃالادیان ،تالیف احمد شلبی جلد ( 333) صفحہ (210 -213213 ) ۔
دورحاضرمیں یورپ و امریکہ اور دوسرے صنعتی ممالک میں عورت ایک ایسی گری پڑیمخلوق ہے جوصرف اورصرف تجارتی اشیاء کی خرید وفروخت کےلیے استعمال ہوتی ہے ، وہاشتہاری کمپنیوں کا جز ء لاینفک ہے ، بلکہ یہاں حالت یہاں تک جا پہنچی ہے کہ اس کےکپڑے تک اتروا دیئے گۓ ہیں اوراس کے جسم کوتجارتی اشیاء کے لیے مباح کرلیا گیا ہے،اورمردوں نے اپنے بناۓ ہوۓ قانون سے اسے اپنے لئے ہر جگہ پراس کے ساتھ کھیلنا ہیمقصد بنا لیا ہے ۔ (الاسلام اصولہ ومباد‏ئہ: ڈاکٹر محمد السحیم) ۔
عصر حاضر میں عورت جب گھر سے نکل کر مردوں کے شانہ بشانہ کام کرنا شروع کیا تو اسے ہوٹلوں میں ریسیپشنمیں، ہسپتالوں میں بطور نرس، ہوائی جہازوں میں بحیثیت ایئر ہوسٹس، مخلوط تعلیم گاہوں میں بحیثیت طالبات اور ٹیچرس، تھیٹروں میں بحیثیت اداکارہ یا گلوکارہ، مختلف ذرائع ابلاغ میں بحیثیت اناؤنسر بٹھادیا گیا، جہاں وہ اپنی خوبروئی ، دلفریب ادا اور شیریں آواز سے لوگوں کی ہوس نگاہ کا مرکز بن گئی، فحش رسائل واخبارات میں ان کی ہیجان انگیز عریاں تصویر چسپاں کرکے مارکیٹنگ کا وسیلہ بنایا گیا تو تاجروں اور صنعتی کمپنیوں نے اسی نوعیت کی فحش تصویر اپنے سامان تجارت اور مصنوعات میں آویزاں کرکے انہیں فروغ دینے کا ذریعہ بنا لیا۔یہی نہیں بلکہ جس کی نظر آج کی فحاشی وعریانیت پر ہے وہ اچھی طرح واقف ہے کہ مس ورلڈ، مس یونیورس اور مس ارتھ کے انتخابی مراحل میں عورت کے ساتھ کیا کھلواڑ نہیں ہوتا ، نیز فلموں میں اداکاری کے نام پر اور انٹرنیٹ کے مخصوص سائٹ پر اس کی عریانیت کے کون سے رسواکن مناظر ہیں جو پیش نہیں کئے جاتے، اگر یہی عورت کی آزادی اور اس کی عزت وتکریم اور اس کے حقوق پانے کی علامت ہے تو انسانیت کو اپنے پیمانہ عزت وآنر پر نظر ثانی کرنی چاہئے ۔
یاد رہے کہ یہ سب معاملہ عورت کے ساتھ اس وقت تک رکھا جاتا ہے جب تک اس میں مردوں کی کشش ، ابھرتی جوانی کی بہار ، دل ربا دوشیزگی کا جوبن اور شباب وکباب کی رونق رہتی ہے ، لیکن جب اس کے جوبن میں پژمردگی آجاتی ہے، اس کی کشش میں گھن لگ جاتا ہے ، بازاروں میں اس کی قیمت لگنا بند ہوجاتا ہے، اس کے ڈیمانڈ کو دیمک چاٹ جاتی ہے اور اس کی ساری مادی چمک دمک ماند پڑجاتی ہے تو یہ کافرمعاشرہ اس سے منہ موڑ لیتا ہے ،وہ ادارے جہاں اس نے جوہر کمال دکھائے تھے اس کوچھوڑ دینے میں عافیت سمجھتے ہیںاوروہ اکیلی یا تو اپنے گھر میں کسمپرسی کی زندگی گزارتی ہے یا پھر پاگل خانوں میں۔
یہ ہے آزاد‎ی نسواں کی موجودہ کڑوی حقیقت اور یہ ہے اس کا حتمی برا انجام ، آزادی نسواں پر روشنی ڈالتے ہوئے ایک مغربی مصنف یوں رقمطراز ہے: 
"وہ نظام جس میں عورت کے میدان عمل میں اترنے اور کارخانوں میں کام کرنے کو ضروری قرار دیا گیا، اس سے ملک کو چاہے کتنی بھی دولت وثروت مہیا ہو جائے، مگر یہ بات یقینی ہے کہ اس سے گھریلو زندگی کی عمارت زمیں بوس ہو کر رہ جاتی ہے، کیونکہ اس نظام نے گھر کے ڈھانچہ پر حملہ کرکے خاندانی بنیادوں کو ہلا کر رکھ دیا ہے اور معاشرتی تعلقات وروابط کے سلسلہ کو درہم برہم کر دیا ہے"۔
ایک دوسری مغربی مصنفہ جو کہ پیشہ سے ڈاکٹر بھی ہے، وہ اپنے مغربی معاشرے کے اندر رونما ہونے والے بحرانوں کا تذکرہ کرتے ہوۓ یوں خامہ فرسا ہے:
"خاندانی زندگی میں رونما ہو نے والے بحرانوں کا سبب اور معاشرے میں جرائم کے بکثرت بڑھ جانے کا راز اس بات میں پوشیدہ ہے کہ عورت نے گھر کی چار دیواری کو الوداع کہا، تاکہ خاندان کی آمدنی دوگنی ہو" 0000 اور واقعی آمدنی تو بہت بڑھ گئی مگر اس سے معیار اخلاق انتہائی نچلی سطح تک گر گیا، تجربات نے یہ بات ثابت کردی ہے کہ آج نسل نو جس بحران میں مبتلا ہے، اسے اس سے بچانے اور نکالنے کا صرف ایک ہی راستہ اور طریقہ ہے اور وہ طریقہ یہ ہے کہ عورت کو دوبارہ اس کے اصل مقام یعنی گھر میں واپس لایا جاۓ"۔ (خطبہ حرم، شیخ حسین بن عبد العزیز آل الشیخ بتاریخ 30/8/2002 ء مطابق 21/6/1423ھ) ۔
یہ تو مغربی عورت کو ملی آزادی اور اس کی حالت زار کی ایک جھلک ہے، مسلم عورت کو مسٹر پیر کریٹس اس طرح خراج پیش کرتا ہے:
"محمد صلی اللہ علیہ وسلم کی وجہ سے برقعہ پوش مسلم خواتین کو ہر شعبہ زندگی میں وہ حقوق حاصل ہوگئے ہیں جو بیسویں صدی میں ایک تعلیم یافتہ عیسائی عورت کو حاصل نہیں"۔ (اعتراف حق ص 209)
یہاں پہنچ کر بے ساختہ علامہ اقبال کا یہ مصرعہ زبان پر آجاتا ہے:
اس راز کو عورت کی بصیرت ہی کرے فاش



مجبور ہیں ، معذور ہیں، مردان خرد مند
کیا چیز ہے آرائش وقیمت میں زیادہ



آزادی نسواں کہ زمرد کا گلو بند
یہ سب حقائق ونتائج دیکھ لینے کے بعد کیا کسی مسلمان عورت کو مغربی تہذیب وثقافت اور اس کی چمک دمک کی طرف حسرت بھری اور للچائی نگاہوں سے دیکھنے کی ضرورت باقی رہ جاتی ہے؟؟؟

CHRISTIANITY AND ISLAM

CHRISTIANITY AND ISLAM
by Gary Miller:
The bible is a collection of writings by many different authors. The Quran is a dictation. The speaker in the Quran -in the first person- is God talking directly to man. In the bible you have many men writing about God and you have in some places the word of God speaking to men and still in other places you have some men simply writing about history. The bible consists of 66 small books. About 18 of them begin by saying: This is the revelation God gave to so and so… The rest make no claim as to their origin. You have for example the beginning of the book of Jonah which begins by saying: The word of the Lord came to Jonah the son of Elmitaeh saying… quote and then it continues for two or three pages.
If you compare that to one of the four accounts of the life of Jesus, Luke begins by saying: “many people have written about this man, it seems fitting for me to do so too”. That is all… no claim of saying “ these words were given to me by God here they are for you it is a revelation”, there is no mention of this.
The bible does not contain self reference, that is the word bible is not in the bible. Nowhere does the bible talk about itself. Some scriptures are sometimes pointed to in the bible, say: here where it talks about itself, but we have to look closely. 2nd Timothy 3:16 is the favourite which reads: “All scripture is inspired of God” and there are those who would say, here is where the bible it talks about itself, it says it is inspired of God, all of it. But if you read the whole sentence, you read that this was a letter wrote by Paul to Timothy and the entire sentence says to Timothy: “Since you were a young man you have studied the holy scriptures, all scriptures inspired by God” and so on… When Timothy was a young man the New Testament did not exist, the only thing that stems he was talking about are scriptures –which are only a portion of the bible- from before that time. It could not have meant the whole bible.
There is at the end of the bible a verse which says: “Let anyone who takes away from this book or adds to this book be cursed”. This to is sometimes pointed to me saying: Here is where it sums itself as a whole. But look again and you will see that when it says: Let no one change this book, it is talking about that last book, number 66, the book of revelation. It has too, because any reference will tell you that the book of revelation was written before certain other parts of the bible were written. It happens today to be stacked at the end, but there are other parts that came after, so it can not be referring to the entire book.
It is an extreme position held only by some Christian groups that the bible –in its entirety- cover to cover is the revealed word of God in every word, but they do a clever thing when they mention this, or make this claim. They will say that the bible in its entirety is the word of God; in-errant (no mistakes) in the original writings. So if you go to the bible and point out some mistakes that are in it you are going to be told  :Those mistakes were not there in the original manuscript, they have crept in so that we see them there today.  They are going on problem in that position. There is a verse in the bible Isiah 40:8 which in fact is so well known that some bibles printed it on the inside front cover as an introduction and it says : “ The grass weathers, the flower fades, but the word of our God stands forever”.  Here is a claim in the bible that the word of God WILL stand forever, it will not be corrupted, it wont be lost. So if today you find a mistake in the bible you have two choices. Either that promise was false that when God said my word wont fade away, he was mistaken, or the portion which has the mistake in it was not a part of the word of God in the first place, because the promise was that it would be safeguarded, it would not be corrupted.
I have suggested many times that there are mistakes in the bible and the accusation comes back very quickly: Show me one. Well there are hundreds. If you want to be specific I can mention few. You have for example at 2nd Samuel 10:18 a description of a war fought by David saying that he killed 7000 men and that he also killed 40000 men on horsebacks. In 1st Chronicles 19 it mentions the same episode saying that he killed 70000 men and the 40000 men were not on horsebacks, they were on foot. The point be what is the difference between the pedestrian and not is very fundamental.
Mathew 27:5 says that Judas Iscariot when he died he hung himself. Acts 1 says that no he jumped off a cliff head first.
If you study logic very soon you will come in your course to what they call an “un-decidable propositions” or “meaningless sentences” or statements that can not be decided because there is no contextual false. One of the classic examples sited is something called the Effeminites  paradox. This man was Cretan and he said “Cretans always lie”, now was that statement true or false? If he was a Cretan and he says that they always lie is he lying?  If he is not lying then he is telling the truth then the Cretans don’t always lie!!  You see it can not be true and it can not be false, the statement turn back on itself. It is like saying  “What I am telling you right now is a lie” would you believe that or not? You see the statement has no true content. It can not be true and it can not be false. If it is true it is always false. If it is false it is also true.
Well in the bible at Titus 1:12 the writer is Paul and he is talking about the Cretans. He says that one of their own men – a prophet- said “Cretans always lie” and he says that what this man says is true. It is a small mistake, but the point is that it is a human mistake, you don’t find that if you carefully examine the true content of that statement. It can not be a true statement.
Now I come back to the Quran, and as I mentioned the speaker in the Quran is -in the first person- is God. The book claims throughout that it is the word of God. It names itself 70 times as the Quran. It talks about its own contents. It has self reference. The Quran states in the first Sura after Fateha that “This is the book, there is no doubt in it, it is a guidance for those who are conscious of God” and so on and so on… It begine that way and continues that way stressing that. And there is one very amazing statement in the Quran when you come to the fourth Surah 82nd Ayah which says to those who say Quran is something else than the word of God. It challenges them saying: “Have they not considered the Quran, if it came from someone other than God they will find in it many mistakes”. Some of you are students, would you dare to hand in a paper after you completed a research work or something at the bottom you put down there “You wont find mistakes in this”. Would you dare to challenge your professor that way?. Well the Quran does that. It is telling: If you really think you know where this came from then starts looking for mistakes because you wont find any. Another interesting thing the Quran does is that it quotes all its critics. There has never -in hundreds of years- ever been some suggestion as to where that book came from but that the Quran does not already mention that objection and reply to it. Many time you will find the Ayah saying something like: Do they say such and such and so, say to them such and such and so. In every case there is a reply. More than that the Quran claims that the evidence of its origin is in itself, and that if you look at this book you will be convinced.
So the difference in Christianity and Islam comes down to a difference of authority and appeal to authority. The Christian wants to appeal to the bible and the Muslim wants to appeal to the Quran. You can not stop by saying: this is true because me book say it is, and somebody else would say something else is true because my book says differently, you can not stop at that point, and the Quran does not. The Chrisitans may point to some words that it is recorded Jesus said and say this proves my point. But the Muslim does not simply open his book and say: no no the Quran says this, because the Quran does not simply deny something the bible says and say something else instead. The Quran takes the form of a rebuttal, it is a guidance as the opining says (Huda lil mutakeen). So that for every suggestion that the Christian may say: my bible say such and such, the Quran will not simply say: no that is not true, it will say: do they say such and such then ask them such and such. You have for example the Ayah that compares Jessus and Adam. There are those who may say that Jesus must have been God (Son of God) because he had no father. He had a woman who was his mother, but there was no human father. It was God that gave him life, so he must have been God’s son. The Quran reminds the Christian in one short sentence to remember Adam who was his father and in fact who was his mother? He did not have a father either and in fact he did not have a mother, but what does that make him? So that the likeness of Adam is the likeness of Jesus, they were nothing and then they became something, that they worship God.
So that the Quran does not demand belief, the Quran invites belief, and here is the fundamental difference. It is not simply delivered as: here is what you are to believe, but throughout the Quran the statements are always: Have you O man thought of such and such, have you considered so and so. It is always an invitation for you to look at the evidence; now what you believe.
The citation of the bible very often takes the form of what is called in argumentation: Special pleading. Special pleading is when implications are not consistent. When you take something and you say: well that musy mean this, but you don’t use the same argument to apply it to something else. To give an example, I have seen it in publications many times, stating that Jesus must have been God because he worked miracles. In other hand we know very well that there is no miracle ever worked by Jesus that is not also recorded in the old testament as worked by one of the prophets. You had among others Elijah, who is reported to have cured the leper, raise the dead boy to life and to have multiplies bread for the people to eat, three of the most favourite miracles sited by Jesus. If the miracles worked by Jesus proved he was God, why don’t they prove Elijah was God? This is Special Pleading, if you see what I mean. The implications are not consistent. If this implies that then in that case it must also imply the same thing. We have those who would say Jesus was God because he was taken up in the heaven. But the bible also says the a certain Einah did not die he was taken up into the heaven by God. Whether it is true or not, who knows, but the point is if Jesus being taken up proves he is God, why does not it prove Einah was God? The same thing happened to him.
I wrote to a man one time, who wrote a book about Christianity and I had some of the objections I mentioned to you now. And his reply to me was that I am making matters difficult to myself, that there are portions in the bible that are crystal clear and that there are portions that are difficult, and that my problem was that I am looking at the difficult part instead of the clear parts. The problem is that this is an exercise in self deception, why are some parts clear and some parts difficult? It is because somebody decided what this CLEARLY means, now that makes this very difficult. To give you an example, John chapter 14 a certain man said to Jesus: Show us God, and Jesus said: if you have seen me you have seen God. Now without reading on the Christian will say: see Jesus claimed to be God, he said if you have seen me you have seen God. If that is crystal clear then you have a difficult portion when you go back just a few pages to Chapter 5 when another man came to Jesus and said show us God and he said you have never seen God you have never heard his voice. Now what did he mean there if on the other occasion he meant that he was God? Obviously you have made matters difficult by deciding what the first one meant. If you read on in Chapter 14 you will see what he went on to say. He was saying the closest you are going to seeing God are the works you see me doing.
It is a fact that the words “son of God” are not found on the lips of Jesus anywhere in the first three Gospel accounts, he was always calling himself the Son of Man. And it is a curious form of reasoning that I have seen so often that it is established from bible that he claimed to be God because (look how the Jews reacted). They will say for example he said such and such and the Jews said he is blaspheming, he claimed to be God and they tried to stone him. So they argue that he must have been claiming to be God because look!! The Jews tried to kill him. They said that’s what he was claiming. But the interesting thing is that all the evidence is then built on the fact that a person is saying: I believed that Jesus was the son of God because the Jews who killed him said that’s what he used to say! His enemies used to say that, so he must have said it, this is what it amounts to. In other hand we have the words of Jesus saying he would keep the law, the law of Moses and we have the statement in the bible, why did the Jews kill him? Because he broke the law of Moses. Obviously the Jews misunderstood him, if he promised he would keep the law, but they killed him because he broke the law, they must have misunderstood him, or lied about him.
When I talk about the bible and quote various verses here and there I am often accused of putting things out of context, to say you have lifted something out of what it was talking about and given it a meaning. I don’t want to respond to the accusation as such, but it doesn’t seem to occur to many people that perhaps those who wrote portions of the bible in the first place were guilty of the same thing. Maybe they –some of those writers- believed a certain thing and in order to prove it quoted from their scriptures  –the old testament, the Hebrew writings—quoted out of context to prove their point. There are examples of that kind of thing. In Mathew 2 it said that a king wanted to kill the young child Jesus so he with his family went to Egypt and they stayed there until that king died, and then they came back. When the writer of Mathew, whoever he was, because the name Mathew wont be found in the book of Mathew; when he described this event saying that he came back out of Egypt, he said: “ This was to fulfil a prophecy which is written” and then he quotes Hosea chapter 11 “Out of Egypt I called my Son”. So he said because Jesus went to Egypt and then came back out of Egypt and we have this passage in the Hebrew scriptures “out of Egypt I called my son” Jesus must have been the son of God. If you look and see what he was quoting, Hosea 11:1 he quotes the second half of a complete sentence, the complete sentence reads: “When Israel was young I loved him and out of Egypt I called my son”. Israel the nation was considered as the son of God. Moses was told to go to Pharoh and say to him: if you touch that nation of people, you touch my son; warning him, warning Pharoan: don’t touch that nation, calling the nation “the son of God”. So that this is the only thing talked about in Hosea 11:1. “Out of Egypt I called my son” can only refer to the nation of Israel. I mentioned this point some months ago here in another talk, to which a young lady with us objected that Israel is a symbolic name for Jesus. You will have a hard time finding that anywhere in the bible because it isn’t there. You can take an index of the bible and lookup the word “Israel” everywhere the word occurs and you will find no where in any place that you can connect the word Israel with Jesus. But never mind suppose it is true, read on, the second verse says “and after that he kept on worshipping Bal”, because this is what the Israelites were guilty of, very often they kept falling back into Idol worshipping. So if that “Israel” really meant Jesus and it means that Jesus is the son of God that came out of Egypt they must also mean that Jesus from time to time used to bow down to that idol Bal. You have to be consistent, and follow through on what it says. So the point is whoever wrote Mathew and chapter2 was trying to prove a point by quoting something out of context, and he undid himself, because if you follow through on it, it can not be so.
Now I can come back to the claim the Quran makes that it has internal evidence of its origin. There are many many ways that you can look at this. As one example, if I single out somebody here and say: you know I know your father, he is going to doubt that, he has never seen me with his father. He would say, how does he look like, is he tall short does he wear glasses? and so on, and if I give him the right answers pretty soon he will get convinced, “oh yes you did meet him”. If you apply the same kind of thinking when you look at the Quran, here is a book that says it came from the one who was there when the universe began. So you should be asking that one: so tell me something that proves it. Tell me something that shows me you must have been there when the universe was beginning. You will find in two different Ayats the statement that all the creation began from a single point and from this point it is expanding. In 1978 they gave the noble prize to two people who proved that that’s the case. It is the big bang origin of the universe. It was determined by the large radio receivers that they have for the telephone companies which were sensitive enough to pick up the transmissions from satellites and it kept finding background noise that they could not account for. Until the only explanation came to be, it is the left over energy from that original explosion which fits in exactly as would be predicted by the mathematical calculation of what would be this thing if the universe began from a single point and exploded outwards. So they confirmed that, but in 1978. Centuries before that here is the Quran saying the heavens and the earth in the beginning they were one piece and split and says in another Ayah : “of the heavens we are expanding it”.
Let me tell you about a personal investigation, it occurred to me that there are a number of things you can find in the Quran that gave evidence to its origin –internal evidence- . If the Quran is dictated from a perfect individual; it originates wth God, then there should not be any wasted space, it should be very meaningful. There should be nothing that we don’t need that you can cut off, and it should not be missing anything. And so that everything in there should really be there for a specific purpose. And I got to thinking about the Ayah which I mentioned before, it says, the likeness of Jesus is the likeness of Adam. It an equation, it uses the arabic word (mithel), it says Jesus, Adam, equal. You go to the index of the Quran, you look up the name ISA it is in the Quran 25 times,  you lookup the name Adam it is there 25 times. They are equal, through scattered references but 25 of each. Follow that through and you will find that in the Quran there are 8 places were an Ayah says something is like something else, using this (Mithel), you will find in every case and take both sides of it whatever that word is look it up in the index and it will be lets say 110 times and lookup the other word and it will be said to be equal to the same 110. That is quite a project of co-ordination if you try to write a book that way yourself. So that everywhere you happened to mention that such and such is like such and such that then you check your index, filing system, or your IBM punch cards or whatever, to make sure that in this whole book you mentioned them both the same number of times. But that’s what you will find in the Quran.
What I am talking about is built on a thing that is called in logic use and mention of a word. When you use a word, you are using its meaning. When you mention a word, you are talking about the symbol without the meaning. For example, if I say Toronto is a big city I used the word Toronto as I meant this place Toronto is a big city. But if I say to you TORONTO has 7 letters, I am not talking about this place Toronto, I am talking about this word TORNOTO.  So that revelation is above reasoning but it is not above reason. That is to say we are more up not to find in the Quran something that is unreasonable, but we may find something that we would have never figured out for ourselves.
The author of this sentence said if this book came from someone besides God then you will find in it many (IKHTILAFAN) (inconsistencies). The word IKHTILAF is found many times in the Quran. But the word IKHTALAFAN is only found once in the Quran. So there are not many IKHTILAFAN in the Quran, there is only one (where the sentence is mentioned). So you see how things are put together perfectly. It has been suggested to mankind: find a mistake. Man could not get hold of a mistake, and he is very clever, because this sentence could also mean : Find many IKHTILAFAN and so he quickly goes to the index to see if he can find MANY of them and there is only ONE... Sorry clever person!!

Nicole Queen: Converts after seeing Youtube videos on Islam